De ce este importantă prezența unei companii în social media?

Social media reprezintă o formă de interacțiune socială. Canalele de social media sunt numeroase dar cele mai populare în România sunt Facebook, Instagram, Youtube.

De ce să fii prezent în social media?

Aceste canale ne permit să ajungem la potențialii noștri clienți și să măsurăm impactul pe care le au acțiunile în social media asupra companiei.

            * conform Zelist Monitor

Aceste cifre trebuie să ne motiveze pentru a include social media în strategia de marketing a companiei.

Prezența pe social media este un plus pentru indexarea în rezultatele Google a afacerii tale.

Google nu indexează doar informațiile de pe site-ul companiei tale, ci și informațiile pe care le găsește pe alte platforme.

Toate cărțile de marketing și business vorbesc despre importanța relaționării cu publicul țintă și de primirea feedback-ului în legătură cu serviciile și produsele tale. Canalele de social media sunt ideale pentru a comunica cu grupe mari de oameni care pot fi interesați de produsele/serviciile tale.

Poți primi feedback în timp real și îți poți îmbunătăți produsele/serviciile într-un mod mult mai rapid.

Faptul că ai acces la părerile clienților într-un mod ușor, îți oferă un avantaj în fața competitorilor tăi.

 

Cum te poți folosi de canalele de social media pentru dezvoltarea afacerii tale?

 

Milioanele de utilizatori ale rețelelor de socializare se pot transforma în clienții tăi cei mai fideli dacă strategia ta de social media are ingredientele perfecte.

Pașii esențiali pentru construirea unei strategii de sociali de social media sunt:

1. Identificarea clientului ideal sau construirea avatarului clientului.

În acest pas trebuie să te gândești cui te adresezi cu produsele/serviciile tale. Este cel mai important pas și nu este indicat să îl ocolești deoarece în jurul acestui profil o să construiești strategia de conținut.

2.   Stabilește obiective.

Este important să îți definești obiectivele încă de la început. În acest mod vei ști ce trebuie să urmărești și să măsori. De exemplu: obiectivul tău  poate fi creșterea vânzărilor pe site iar acest lucru îl poți măsura cu ajutorul Facebook Pixel.Nu uita că obiectivele trebuie să fie SMART (specifice, măsurabile, realizabile, realiste și încadrate în timp)

3. Evaluarea situației curente.

Este important să ști unde se poziționează afacerea ta în piața, iar dacă folosești deja canalele de social media trebuie să faci o evaluare a prezenței tale în relație cu obiectivele stabilite.

4. Alege canalele potrivite pentru tine.

Nu toate canalele sunt potrivite pentru afaceri. De exemplu Snapchat s-ar putea să nu fie un canal pentru tine dacă produsele/serviciile tale se adresează companiilor sau administratorilor de companii.

5. Realizarea conținutului.

Este important să înțelegi încă de la început că oamenilor nu le place să fie agasați de mesaje gen ”Cumpără acum”, ”Nu rata cele mai tari produse”, ”Avem cele mai tari produse”. Este de apreciat interacțiunea cu omul și informațiile utile. Poți să le oferi oamenilor sfaturi despre produsele și serviciile tale. Creează tutoriale sau articole pe blogul companiei.

6. Stabilește frecvența postărilor.

Toți știm de rețeta succesului pe rețelele de socializare date de numărul magic de postări pe zi dar nu tot ce funcționează la unii va funcționa și la tine.

Este indicat să realizezi un calendar editorial în care să stabilești ce vei posta și când. Nu încerca să faci acest calendar cât mai simplist și mai sărac în informații pentru că un plan bogat în detalii îți va fi de ajutor pentru a avea o prezență organizată și constantă în social media.

7. Măsoară și ajustează.

Este important să urmărești impactul pe care îl au acțiunile tale în social media și să ajustezi strategia în funcție de rezultate.

Te poți folosi de Google Analytics, Facebook Insights, etc. pentru a identifica nivelul la care postările și-au îndeplinit obiectivele: număr vizualizări, număr click-uri pe site etc.
Stabiliți modul de măsurare a randamentului investițiilor în social media, pentru a face mai tangibile rezultatele.
Adaptează-ți strategia frecvent la tendințele și evoluțiile din mediul online sau la feedback-ul audienței.

 

Ce beneficii are prezența în social media pentru compania ta?

  • Creșterea notorietății brandului și a loialității clientului față de brand.

Interacțiunea cu brandul pe rețelele de socializare va duce la o vizibilitate mai mare a brandului și îl va face cunoscut potențialilor clienți care se află la prima achiziție și sunt în proces de familiarizare cu produsele/serviciile oferite de companie.

  • Creșterea vânzărilor.

Activitatea pe rețelele de socializare se va reflecta în numărul vânzărilor. Dacă strategia implementată este una potrivită pentru businessul tău, vei observa o creștere a vânzărilor și a numărului de clienți. Suna bine, nu?

  • Oportunități noi de business.

Interacțiunea cu un public larg și primirea unui feedback constant din piața își poate oferi idei noi de business. Poți ajunge să dezvolți gama de produse sau să adaugi servicii complementare. De exemplu: împachetarea produselor la cerere pentru a putea fi trimise sub formă de cadou.

 

Orice domeniu de activitate are afacerea ta, este timpul să îți pregătești intrarea pe rețelele de social media. Dacă nu te simți pregătit pentru un astfel de pas, fie din lipsă de timp sau de resurse, poți apela la un specialist extern care să te ajute cu toți pașii de mai sus.